انسان

سلام
خیلی فکر کردم که این مطلب و چطور شروع کنم بیشتر اوقات همینطوری هرچی به ذهنم برسه مینویسم ولی خب این دفعه موندم چطور شروع کنم این همه کش و قوس میام تا بدونم چی باید بنویسم!
اینکه همیشه از آدما بخوای آدم باشن یا از انسان بخوای انسان باشن سخته و خودت رو وادار میکنه که تغییر کنی و بدونی چرا انسان یا آدم بودن برای یه عده سخته؟بعضیا البته می خوان انسان فرشته باشه یا خدا یا یه چیزایی تو این مایه ها در صورتی که نیستن که اگر بودن دیگر انسان نبودن!
انسان موجودی کامل و بی نقص نیست بلکه همین نقص هاست که انسان رو انسان می کنه آیا قراره انسان همیشه فکر درست کار درست و حس درست رو بروز بده؟یا انسان به خاطر انسان بودن خالی از اشتباه و خطا نیست؟
یک نقص انسان مانع از آن نمی شود که اون رو از انسان بودن ساقط کنیم در نظر بگیرین فردی به جای دو دست یک دست  و دو پا و ...دارد.آیا اون به خاطر اینکه فقط یک دست دارد نباید انسان نامید؟؟!معمولا به اینگونه افراد میگن معلول معلول جسمی یه عده دیگه هستند به اونا می گن معلول ذهنی و ...آیا اونا انسان نیستند چون کلمه معلول به اونا چسبیده؟
انسانی عاری از فکر یا انسانی عاری از احساسات و یا ...آیا انسان نیست ؟یا انسانی است که به پس و پیش آن کلمه ای می چسبد؟
من سه پست به ترتیب با عنوان "من می پذیرم""تو چه داری"و"تمسخر" نوشتم برای گفتن قسمتی از از واقعیتی که در مورد ما انسانها هست و بازم می نویسم ولی واقعیتهای موجود نباید ما رو از حقیقت خودمون دور کنه یا تلاشی برای بدست آوردن یا تکثیر حقیقت خودمون دور کنه یا تلاشی برای بدست آوردن یا تکثیر حقیقت وجودی خودمون نکنیم ما انسانیم با همه کاستی ها و فزونیها با تمام افراطیها و تفریطها ما انسانیم چون باید باشیم
شاید محکوم بودن ما به انسان بودن حرف بی ربطی نباشه
ما هم خالقیم هم مخلوق هم خداییم هم انسان.ما هم جان می دهیم جانمان از کف میدهیم ما هر لحظه هر روز هر ماه هزاران هزار معجزه انجام می دهیم  آب خوردن کار سختی است ولی اینکه ما آن رو به راحتی انجام میدهیم و در نظرمان ساده می نماید معجزه ماست
انسان خوب یا انسان بد؟این دو عبارت خالی از معنی حقیقی است.چون بد و خوب معنای نسبی دارند و در مورد انسان باید بگم رفتار و گفتار اون می تونه بد باشه نه خود وجودی انسان! 

نظرات 19 + ارسال نظر
فافا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com

سلام
ممنون بابات نظرت
قالب رو عوض کرده بودم به نظرت سنگین که نبود؟؟؟؟
نترس بابا این چیزا کپی رایت نداره :دی

فافا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com

بابا این کد قالب نظرت رو عوض کن دیگه روانیمون کرد
ببین از قدیم گفتن عقل انسان به از عقل آدمی
انسان خیلی بهتره از آدمه وخیلی هم نایاب

آخه مشکل قالب نظرات چیه؟
باز نمیشه یا شکلکا رو نمی تونی استفاده کنی ؟؟من گیرشو پیدا نکردم؟
من چک می کنم درسته باز اگه مشکلی هست بگو ببینم

فافا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com

میدونی اونای که انتظاراتشون بالاست خودشون از همه بدتره
البته همه تظاهر میکنن
مثلا همین وبلاگا رو نگاه کن
تو از یکی از این بلاگ نویست در مورد سکس صحبت کن
همه میشن کتاب اخلاق ولی اون روی سکه رو باید دید!
بابا اگر ما انسان بودیم که بهمون نمیگفتن ادم
هه هه هه
ببین خطا جزئی از زندگی
باید باشه تا پیشرفت به وجود بیاد
ولی این وسط ی عده فک رمیکنن که خیلی باکلاسن
یکم گنگ حرف میزنم ولی خب خودم که میفهمم چی میگم
هه هه هه
بای

اتفاقا باهات کاملا موافقم
گنگ هم نمی گی من که متوجه میشم که چی میگی

فافا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:01 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com

فافا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com

ببین دشمن جان
اسمت رو هم نمیدونم
منم ی همچین مشکلی داشتم ولی خب درستش کردم
واسه خودم مشکل نیست اما واسه بعضی از بازدید کننده ها مشکل ایجاد میشه
بی خیال بشو اصلا
شب به خیر

سلام
ممنون فافا جان
اسمم دشمن دیگه دنیای مجازی اسم مجازی
خب اگه بلدی ممنون میشم بگی چطوری حلش کنم؟!

باکتری بهداشتی یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:24 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

خودت واسه خودت نظر می ذاری؟!
راستشو بخوای از این پستت بیشتر از همه ی پست های قبلیت خوشم اومد !
منم خیلی وقت پیش به این چیزها فکر می کردم اما فرق فکر هامون اینه که من معمولا دنبال راه حل می گردم تو دنبال نتیجه ای !
آدم نباید به آدمای دیگه گیر بده که دارید چی کار می کنید یا اینکه چرا این کار و می کنید! تنها کاری که باید بکنی اینه که ببینی خودت داری چیکار می کنی! و اگر ببینی که جایی اشتباه کردی و واقعا هم بتونی این را ببینی می توانی از اون اشتباه درس بگیری ولی اگر نفهمی این خیلی بده! واسه همین گاهی لازمه لازمه بقیه بهمون بگن پس شاکی نباش که چرا بعضی ها انتظار دارن انسان بی نقص باشه! راستش ربط معلول ها را هم به پستت نفهمیدم . . .

یادت شما هم یه بار می فتی نمیشه از شکلکا استفاده کرد انگار همون مشکل هنوزپا برجاست داشتم چک می کردم ببینم میشه گذاشت با نه؟!
نه دنبال راه حلم نه دنبال نتیجه! دنبال اینم که هم بفهمم هم بفهمن!؟!
اینجا تا حدودی خوب گفتی ولی من آخرش متوجه نشدم بلاخره آدما باید به آدما گیر بدن بگن که چه انتظاری دارند یا نه گیر ندن؟
احمق بودن یا بی شعور بودن هم جزئی از آدماست!آدما نمی فهمن و این جزئی از اوناست
اگه قراره دنبال انسان بی نقص باشیم یا بگیم انسان بی نقص چیه همه باید بگن نه اینکه یه عد فکر کنند می فهمن و نقصی درشون نیست و برای بگیه نسخه بپیچن بلکه همه باید با هم به این نکته برسیم و گفتن اینکه هرکدوم از ما آدما قسمتی از انسان بودن رو درک کردیم و این نقص نیست جزئی از ماست ـامیدوارم نظورم رو گرفتی باشی-
فرض کن کسی نقصی در تفکرش ایجاد بشه یعنی فکرش معلول بشه حالا به خاطر اون نقص این فرد آدم نیست؟یا نه فقط فکرش معلوله همین؟

پیشی یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ب.ظ

سلام
من اولین باره میام وبت
خیلی باحاله خوشم اومد
ولی نمیشه شکلک گذاش
بیخیل
در مورد متنت هم باید بگم که ما انسان بد نداریم
این تفکر و کار و اخلاق هس که واسه انسان پیشون و پسوند میاره
میشه انسان خوب بد ....
کاملا با حرفات موافقم
خطا هم همیشه خطا نیست
بعظی خطا ها فقط جرقه ای واسه یه چیز تازه و خوب هستن
حالا که اومدیم
تو هم بیا
اینم دعوت

سلام ممنون از تشریف فرمایی شما
این شکلکا شده معضل
این خطا رو هم خوب گفتی من باهات موافقم
حتما میام

دوست یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:10 ب.ظ

سلام
مطلب خوبی دارید ولی من خیلی جاهاش رو متوجه نمیشم اگه بیشتر توضیح بدید متشکرم راستی من آخرش نفهمیدم وبلاگ سیاسی دارید یا...

ازت می خوام اون سه پست قبلی رو بخونی
همه چی می نویسم

باکتری بهداشتی یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

منظورم اینه که تو خودت حرف خودت را نقص می کنی می گی نباید واسه هم نسخه بنویسیم اما این خودش نسخه ای که واسه همه ی آدما نوشتی! این قدر از آدما حرف نزن از خودت بگو ...به اشکالای بقیه نگاه نکن به خودت نگاه کن همین ... دیگران و فلسفه ی اجتماعی انسان به تو ربطی نداره ..تو فقط باید مواظب رفتار خودت باشی
پس نوشت: من فقط نظرمو دادم.. بهت چیزیو ایراد نمی گیرم هر چند انتقادی بهش نگاه می کنم

درسته
حرف قشنگی زدی واقعا خوب گفتی

فافا دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:11 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com


آره اخوی حل شد
اسم مستعار تو دنیای مجازی
هه هه هه
من از این چیزا خندم میگره ولی شما راتحت باش

جان من حل شد؟!!!!راحت شدم
آره خب خنده داره
ولی معذورم

مری سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:28 ب.ظ http://marie19.blogfa.com

باز شد بحث آدم و انسان و اینا ...
من که سر حرفم هستم عجییییییییییییییییییییب !!!
یعنی چی ... یعنی ذات همه آدما ( انسان ها) پاکه
من قبول ندارم :/
آخه تعریف از انسان چیه من نمیدونم یعنی هرکی این شکلیه مثلا مثه من تو اون یا ... خب اونی که معلول جسمی یا ذهنی هستش به نظرت چرا ترد میشه ؟ اگه بقیه به معنای واقعی کلمه انسان باشن خب چرا اونو به حساب نمیارن !!!
وقتی یه آدم بده ذاتشم بد میشه چون دوباره تکرار میکنه ... من که اینجوری ام بقیه رو نی۲نم !
راستی در مورده آپ خودمم بگم من به نتیجه رسیدم ... من اگه عشقم بمیره حاضرم خودکشی کنم !

ممنون اومدی
حالا من خوبه گفتم آدم خوب بد و... معنی نمیده
اگه طرد میشه خیلی کار بدی دارن می کند آدمایی که طردش می کنند
کار اون آدما بد هستش ولی خودشون هم بد هستند؟شاید اون آدما نمی فهمن برا همین این کار بد ازشون سر میزنه
خوب اگه کار بد تکرار نشه چی؟نمیشه به قطعیت گفت تکراش میکنه که نتیجه بگیریم خودش و ذاتش بده
من فکر می کردم آپت درباره رفقاست نه عاشقا؟؟؟!!!

مری سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:31 ب.ظ http://marie19.blogfa.com

راستی تو بیکار نبودی اومدی ولی من بیکار بودم اومدم heh!

من نمیدانم کجایم و برای چه؟ چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:07 ب.ظ http://zarykary.blogfa.com

اپم

من نمیدانم کجایم و برای چه؟ پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:51 ب.ظ http://zarykary.blogfa.com

انسان هم میتونه خوب باشه هم بد
خدااین قدرت رو تو وجود انسان گذاشته
البته من فکر میکنم این که یه انسان خوبه یا بد مقداری ههم به ارثی که از والدین میگیره هم بستگی داره
------------------------------------------
پی نوشت
شلام
یه پیشنهاد دارم بیا پایه ثابته وبلاگ همدیگه بشیم سرهرپست من بیام نظر بدم شما بیا
اگه واقعاموافق بودی خبرم کن
[گل][رضایت][خونسرد][نیشخند]

مری پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:27 ب.ظ http://marie19.blogfa.com

هه خب اگه نمیفهمن که دیگه اسمشون آدم نیست !!!
اگرم آدم باشن خب یکی از بینه خوده ما هستن دیگه !!!
چرا به نظر من کاره بد تکرار میشه مگه اینکه تو ( تو نوعی منظورمه ) معصوم باشی :؟
راستی مگه عشق یه جور رفاقت نیست ، واسه من که هست ...

خب یعنی آدم نفهم نداریم؟؟؟!
منظورت اینه که ما ادمیم و تفاوتی بین ما و اونا نیست؟!!
خب بزار نگاه منو باهم مرورکنیم :من فکر می کنم معصوم کسی که کار بد نمی کنه یعنی تو زندگیش کار بد نکرده ولی اونی که من می گم کار بد می کنه ولی متوجه میشه دیگه تکرار نمی کنه به نظر من آدما می تونن کار بدکنن ولی تکرارنکنند مگه اینکه نفهمن کار بد میکنند یا اینکه اونی که از نظر یک آدم کار بدی هست از دیده یکی دیگه بد نیست!!
عشق فراتر از رفاقته

فرهاد جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ق.ظ http://love.blogfa.com

داشتن نگاه ارزشی به این قضایا برای من بسیار دشوار می نماید.هر آنچه با نسبت سر و سری داری از قوانین ترازو های دست ساخت تبعیت نمی کند و این استعداد ژرف گیج شدن در هیاهو ها را به بهترین نحو صرف میکند. اصولا انسان هیچ جا ایرادی ندارد.تنها در مواجهه با آدمهاست که انسان از خود تهی میشود و معجزات را ترتیب میدهد وگرنه به خودی خود نه نیازی به معجزه دارد و نه کرامت. البته این نظر بسیار خام و تنها در حیطه درک بسیار ناچیز من است و می دانم که شاید درست نباشد.

اتفاقا باهات موافقم تا حدودی انسان در اجتماع است که به انسانیت نیاز دارد و نمود انسانیت اونجاست

فرهاد شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:00 ق.ظ http://love.blogfa.com

سلام چرا نظر منو تایید نکردید؟

چون برای نظرت جواب ننوشته بودم تایید نکرده بودم معذرت می خوام

فرهاد شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:35 ق.ظ http://love.blogfa.com

یعنی خیلی بد نوشته بودم؟؟؟
اصلت قابل انتشار نبود؟

نه اتفاقا من هم از نوشته های تو در وبلاگت هم از کامنتهای زیبات لذت برده ام
تقصیر و قصور از من بود بازم معذرت میخوام

مری شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:57 ب.ظ http://marie19.blogfa.com

یه جاهایی از حرفات موافقم و یه جاهاییش نه !
بحثو کش نمیدم فقط اینو بگم که به نظرم یه آدم واسه رسیدن به هدفش ( حالا هرچقدرم که این آدمه خوب باشه ) حاضره دست به هر کاری بزنه و بعضی وقتا پست بشه ، یا همون بد بشه !!!
راستی اینم بگم من که هرچی عشق دور و برم دیدم از رفاقتم حقیرتر بود !

یعنی برای یه آدم هدف وسیله رو توجیح می کنه؟؟!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد