انسان +عشق

داخل ماشین توی خیابان در حکت بودیم و از کنار سایه های سیاه متحرک و آدمای دوپا رد می شدیم به جای دنج و سر سبزی می رسیم تا صحبت های خود را در آرامش ادامه دهیم دوستی در آستانه نامزدی و ازدواج قرار دارد علاقمند است مشاوره از ما بگیرد .
صحبت به درازا می کشد و از مسیر منحرف می شود ,دوستی دیگر برای مادرش و بعد تمام زنان و دختران این سرزمین دلسوزی و ترحم میکند!!ولی در پایان به این نتیجه میرسد که در اینجا ما هم نمی توانیم آسوده باشیم ما با آنکه مهر مرد سالاری بر پیشانی داریم ما نیز دل خوشی نداریم...ادامه می دهد ولی دوست دیگر می خواهد موضوع مورد علاقه خود را به میان بکشد و می گوید فکر نمی کنید مرد سالاری ما لازم و ضعیفه بودن اونا باید باشدو کلی دلیل و برهان و ... من حرفش را قطع می کنمو به او می گویم نمی شود زن و مرد را بدون زن و مرد بودنشان دید نمی شود جنسیت برای ما نادیده شود و آنها را صرفا انسان دید بدون هیچ بر جسبی بدون هیچ صفتی بدون هیچ کلمه ای برای تعریف آنها؟!
دوستی دیگر با مکث می گوید سخت است ...باید عاشق باشی!دوست دیگر می گوید این که می گویی چگونه ممکن است تفاوتی نگذاشتن بین انسانی پاک و انسان آلوده ...تفاوتی نگذاشتن بین انسانی که جان انسانی گرفته با انسانی که هیچ نکرده
می گویم هنوز اسیری اسیر صفتها و کلمات که خود خلق کرده ایم کلماتی که می چسبند و تو نتوانسته ای رها شوی
دوباره می گوید نمی شود که ما انسانیم من انسانم و فکرم اجازه نمی دهد به انسانی که لفظ قاتل بهش چسبیده بدون اون لفظ بنگرم و ادامه می دهد گفتنش ساده است باید جای خانواده مقتول باشی!!
می گویم عاشقی؟سری با تردید تکان می دهد می گویم هستی و عاشق به یک غیر همجنس عشق اروسی{1} که ما هر چه از او تعریف کنیم می پرپذیری ولی هرچه از عیب و ایراد او سخن بگوییم تو توجیح می کنی و در دل هیچ گاه نمی پذیری.قبول داری؟
می گوید تا حدودی البته ایرادات به اون شکلی نیستن ولی بلاخره هر انسانی رفتاری دارد نوعی برخورد و ...می گویم خب در نظر بگیر انسانی را عاشق,نه عاشق فردی بلکه عاشق انسان عشق به معنی آگاپه{2}.!حالا به نظرت این انسان می تواند ببیند انسانی با برچسب قاتل را؟!؟ 

منبسط بودیم و یک جوهر همه                      بی‌سر و بی‌پا بُدیم آن سر همه
یک گهر بودیم همچون آفتاب                       بی‌گره بودیم و صافی همچو آب
چون به صورت آمد آن نور سره                 شد عدد چون سایه‌های کنگره
کنگره ویران کنید از منجنیق                      تا رود فرق از میان این فریق{3} 

 

پ.ن:  

{1} و {2}:از انواع عشق در یونان باستان 

{3}:شرمنده فعلا همینقدرش تو ذهنم بود سعی می کنم کاملش کنم

نظرات 9 + ارسال نظر
فافا یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:49 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com

سلام
عشق!!!!!
زرشک
در مورد جنس مونث و عشق و از اینا
اول درمورد بی پروا بودنشون
ببین ی جرایش حق دارن
که چی بشه.ی عمر زندگی کن تا یکی ندیده بیاد بگیرتشون و بره
ی مرد میتونه با ۱۰۰ تا زن بلاسه ولی اگر یک زن اینکارو کرد غیرت ایرانی مرگ حکم میکنه!
واسه همینه که اونا دل رو به دریا میزنن
مرد سالاری
کجای کاری اخوی.ملت روشنفکر شدن
با عشق باشیو دوستی کنی
بر میگرده به همون روشنفکریشون
عشق غیر همجنس
عشق همجنس
هه
بیخیال

سلام فافا جان
راستش خیلی چیزا گفتی ولی تیتر وار گفتی و کار منو سخت کردی!
این زرشک مربوط میشه به عشق دیگه درسته؟۱حالا منظورت این بود که امروز روزنیست یا کلا کلمه عشق کشکه؟؟کدوم؟
این قسمتی ک در مورد زنا گفتی باهات موافقم
روشنفکری رو هم خوب اومدیولی باز یه سوال روشنفکر به کی می گی تو؟
در تکمیل صحبتهات من یه جا خوندم روشنفکراشم می گن :only virgin
کاش اینا رو هم می گفتی تیتر نمی زدی
فعلا بی خیالی رو بی خیال !بیا بگو می خوام نظرت و بدونم

باکتری بهداشتیث یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:31 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

به نظر منم نمی شه آدما را بدون زن یا مرد بودنشون نگاه کرد! اما می شود به شخصیتشون نگاه کرد و بعد جنسیتشون را فهمید اینطوری قشنگ تره!
پس نوشت: آهنگت خیلی بهتر از قبلی است! قبلی را هر وقت میامد اعصاب من خورد می شد
پی نوشت:گفتی آپم خبر بدم بازم آپم

به عنوان خانوم اینی که میگی من و به تعجب میندازه!!
خب چرا آخه آهنگ سنتی به اون خوشگلی تازه متن آهنگش از خودش قشنگتر بود البته سلیقه شما هم قابل احترامه.....
ممنون خبر کردی

فافا دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:38 ق.ظ http://seeemo.blogspot.com

سلام
توضیح کلی گویش واسم سخته
همون بیخیال رو عشق است
بزار مثل وبلاگ نویسیت پست به پست(پله ب پله جولو بریم)
زرشک هم عام بود نه خواص

من نمیدانم کجایم و برای چه؟ دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ http://zarykary.blogfa.com

اپم [نیشخند]
اگه اومدی نظریادت نره[نیشخند]

باکتری بهداشتی دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

تعجب نداره شاید اشتباه گرفتی چی گفتم

شما گفتی نمیشه بدون در نظر گرفتن جنسیت آدما اونا رو دید درسته؟
یعنی معتقدی به جدا سازی جنسیتی ؟!
وقتی می گی نمیشه بدون در نظر گرفتن جنسیت دید یعنی باید حتما وقتی یه نفر رو میبین یا باید مرد ببینی یا زن
چیزی که باعث تعجب من میشه اینه که الان تبعیض که برای زنان قائل میشن به خاطر همین دیدگاه که میگن این زنه بدون اینکه اونو بدون در نظر گرفتن جنسیتش یعنی به عنوان انسان ببینن
شاید اشتباه گرفتم حتما در مورد نظرت بیشتر توضیح بده

باکتری بهداشتی سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

کاملا نظر منو اشتباه فهمیدی!!!
به نظر من هر کس از جنسیتی که داره تاثیر می گیره! آخرش یا مرد است یا زن... این دوتا هم با هم فرق دارن
اگر شما بگین که فرق دارن تبعیض قائل نشدید اگر بگید که این فرق به کسی حق حقوقی می ده و این حقوق را از اون یکی می گیره تبعیض قائل شدید!

در اینکه تفاوتی بین زن بودن و مرد بودن هست شکی نیست مثلا حقوقی که داده میشه باید امتیاز تلقی بشه مثلا یک زن حامله میشه پس حقوقی برای اون در این رابطه در نظر میگیرن
باید منظورت رو هم از تاثیر مشخص می کردی؟ دو نفر یکی زن و یکی مرد دارن شطرنج بازی می کنند آیا مرد بودن و زن بودن تاثیری دارد؟
درست تر به نظر من اینه که ما اولش انسان به دنیا اومدیم آخرش باید انسان از دنیا بریم
البته واقعیت اینه که ما خودمون(آدما),خودمون رو مجبور می کنیم(با قوانین) زن یا مرد باشیم

باکتری بهداشتی سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:25 ق.ظ

ممم...من هیچ وقت مرد نبودم که بتونم بگم چه قدر اما می دونم حتی همون یک ذره ای که خودمون را مجبور می کنیم با نقش جنسیتمون تو جامعه شکل پیدا کنیم رومون تاثیر میذاره..من هیچ وقت جدا از زن بودن نبودم که بگم اگر نمی بودم چقدر فرق می کرد اما می دونم نمی توانم خودم را جدا از اون تصور کنم

مری چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:35 ب.ظ http://marie19.blogfa.com

من دیر کردم ...
اما در مورده عشق با فافا موافقم ... زرشک کشک و یه چیزایی تو همین مایه ها !!!
راستی به این دوستتون بگو نمیخواد واسه تمام دختران و زنان سرزمینش دلسوزی کنه به نظره من اگه یه جنس مونث بخواد هرکاری بخواد میتونه بکنه فقط اگه بخواد ...
الان به هرکی بگی علاقه به همجنس زود برداشته بد میکنه (gay or lesbian) ولی دلیلی نداره حتما به یه همچین جاهایی بکشه !!! ولی در مورده عشق به یه جنس مخالف ، حالا در مورده خودم حرف میزنم ، من دیگه اعتقادی به این عشقای اساطیری ندارم ...
اینکه با گذاشتن برچسب زن یا مرد بودن رو آدما اونارو از هم جدا کنیم هم واسه قدیماس الان از این خبرا نیست !
من عاشقه یه انسان بودن رو ترجیح میدم بدونه در نظر گرفتن جنسیتش !!!

در هر صورت اومدین این مهمتره!
به دوستمون میگم ولی شما اعتماد به نفس بالایی داری ها!!!البته موافقم که اگه هر انسان بخواد می تونه ولی نمی دونم چرا خانوما زیاد نمی خوان؟!!
خوبه من عشق جنس به هم جنس و من زیاد باز نکردم ولی بگم اصلا منظورم اون مواردی که شما گفتین نبودن من منظورم رفاقت بین اونا بود!
قدیم بودنش رو قبول دارم ولی اینکه الان از این خبرا نیست و نه!!تفکیک جنسیتی فعلا وجود داره
جمله آخر و خوب گفتی کاملا موافقم

مری چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:51 ب.ظ http://marie19.blogfa.com

اعتماد به نفس بالام بعضی جاها کار دستم داده باورت میشه !!!!!!
آره اکثرا خوده خانوما نمیخوان که سر تر باشن از آقایون اینگار خوششون میاد از آقا بالاسر و این حرفا ...
رفاقتم با هم جنس اصلا بد نیست منم گرفتم منظوره شما اون نبود ولی میگم کلا این برداشتو میکنن وگرنه من عاشقه رفیقای دخترم هستم !
راستی این تبعیض جنسیتی هم الان هست آره ولی من نمیذارم به من برچسبشو بزنن با بقیه کار ندارم !
:)

آره باورم میشه
چرا خانوما اینجورین؟؟!!؟!!!؟
خوشحالم که شما نمی ذاری برجسبشو بزنن.!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد