ماه مهر

هیچ میدونید توی ماه مهر هستیم؟؟ 

ماه شروع مدرسه ها ماه شروع جنگ ایران و عراق ماهی که جشن مهرگان در او قرار داره و ماهی که ..... و ماه خزان پاییزی 

سی و یکم شهریور ماه ۱۳۵۷ جنگ بین ایران و عراق شروع شد یک روز به مه مهر مونده

سی و یکم شهریور ماه ۱۳۸۹ مردم ایران خوشحالند یعنی قراره اینطوری باشه تلویزیون با غرور افتخار این روز رو به مردم تبریک میگه و مردم قرار افتخار کنند به کشورشون 

حالا بماند چجوریاست که شروع شدن یک جنگ می تونه غرور آفرین و افتخار آفرین باشه ؟ولی تموم شدن و برقراری صلح سرافکندگی و شرمساری داشته باشه؟ 

سی و یکم شهریور ۱۳۸۹ در گوشه ای کوچک از این کشور بزرگ که قراره مردمش خوشحال باشند و بهش افتخار کنند صبح حوالی ساعت ۱۰ بیش از ۱۰ نفر آدم (انسان -بشر....) می ترکند و می میرن و بیش از ۵۰ نفر زخمی می شن یا بهتر بگم اوفشون میشه یکی پاش اوف میشه یکی دستش یکی ....  

یک دکتر در قلب این کشور عزیز سوراخ سوراخ میشه و ...

 خوب از این اتفاقات می افته اول مهر ۱۳۸۹ در همه جای این کشور قرار بود زنگ مدرسه ها در ساعت ۹ زده بشه و بعد همه دانش آموزان هل هله و شادی بکنند البته این زنگ زده شد و شاید همه دانش آموزان هل هله و شادی هم کردند ولی بازم ی دکت دیگه سوراخ سوراخ شد!

۵ مهر روز شکست حصر آبادان در سال ۱۳۶۰ و اعدام چهار نفر در یزد و زاهدان در سال ۱۳۸۹  

۸ مهر روز بزگداشت مولاناست همون که گفت :  

بشنو  از نی چون  حکا یت می کند               وز   جدا یی     ها  شکا یت   می کند  

 کز نیستان      تا مرا     ببریده اند               از    نفیرم    مرد   وزن     نالید ه اند 

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق               تا   بگویم     شرح     درد    اشتیا ق 

 هرکسی کو دور ماندازاصل خویش               باز  جوید   روزگار    وصل    خویش 

 من  به   هر  جمعیتی    نالان شدم                جفت    بدحالان   و خوش حالان شدم 

 هر کسی  ازظن  خود شد  یار من                 از درون  من نجست     اصرار    من 

...(فکر کنم بقیه اش و بلدی)

و قراره ۴ نفر دیگه تو اهواز برن بالای دار 

و ... 

این ماه پر مهر همچنان ادامه داره 

بقیه روزاش و جشناش و مناسبتاش زیاد یادم نیست ولی اونایی که یادمه همین اواخر روز جهانی کودک بود  خوب یادمه روز ۵ شنبه بود برنامه کودک هی پخش میشد بچه های ناز و خوشکل و بی گناه و پاک که تو صفحه تلویزیون نقششون نشسته بود ...حالا میدونید چرا خوب یادمه چون همزمان با این روز اعلام کردن وسط میدان سنندج تیراندازی شده و چند نفر هم اونجا به لقا الله پیوستن 

یکی دیگه از این مناسبتها روز دختر بود که چون هی تبریک می گفتم یادم مونده به خیلیا هم نرسیدم بگم اینجا تبریک میگم  

همین دیگه  

راستی هنوز ۱۰ روز از این ماه پر محبت مونده

نظرات 6 + ارسال نظر
فرهاد جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ب.ظ http://love.blogfa.com

سلام.ممنونم.
مرگ برای من یک اتفاق تکراری نیست.مخصوصا مرگ افرادی که خاص تر از بقیه باشن.نمی تونم هضمش کنم.

سلام
از این بابت خوشحالم.ولی اینکه نتونی مرگ رو هضمش کنی حق داری

باکتری بهداشتی شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:26 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

ببخشید نمی توانم جوابت را بدم چون تو داری به چیزی که می گم از نظر فلسفی نگاه می کنی ولی من فقط احساسمو گفتم و اونطوری بهش نگاه نمی کنم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:39 ب.ظ

دقیقا به دلیل مدرسه ی مسخره هفته یکی دوبار بیشتر نمیتونم بیامدر اولین فرصتی که بتونم اپ میکنم

مری چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ب.ظ http://marie19.blogfa.com

سلام .. اوووم
مهر کلا ماه چیزیه ... !
راستی این هفته هه که بود اسمش دفاع مقدس بود چی چی بود همون ... هر کانال tv می زدی آخوند (!) نشون میداد من که به شخصا نفهمیدم ربطشو ....
شرمنده دیر اومدم خیلی !
راستی یه چیزی از مولانا خوندم نمیدونم صحت داره یا نه :
تا جنینی کار تو خون آشامی است !

مهاد سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:20 ب.ظ http://www.alayegh.blogfa.com

سیو کردم که بخونم..منم آپم بیاین

باکتری بهداشتی شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:38 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

هیچ می دانید دیگر خیلی وقت است در ماه مهر نیستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد