حجاب و عفاف

شاید شما هم بدونید که چند وقته همایش ها و سمینارها و نمایشگاه ها .... در مورد حجاب افزایش چشم گیری داشته و من هم توفیق حاصل شد در یکی از این جمع ها باشم حرفهای و سوژه های جالبی در این مراسمات دیده میشه مثل تصویر پایین : 

آخر شان و منزلت برای انسانها

تصویر بالا رو یکی از وبلاگها گذاشته بود و نوشته بود:

به نظر شما بهتر از این میشه به انسان و انسانیت گند زد؟!؟

این گونه عمل ها و عکس العملها آدم و یاد سالهای بعد انقلاب می اندازه حجابی که قرار بود آزاد باشه اجباری شد خانومها اعتراض کردند بعد سرکوب شدند بعد حرفهای آیت الله طباطبائی و واکنش ها به آن بعد برنامه ها و به اصطلاح فرهنگ سازی ها برای پیاده کردن زورو جبر و ...شروع شد 

قبل و بعد از انقلاب

هی شعار می ساختند هی می خواستن کار فرهنگی بکنند ولی هی گند میزدند!!! 

در و دیوارهای شهرها پر میشد از شعارهایی در مورد حجاب و عفاف ...... اوایل اونایی که کار فرهنگی می کردند خیلی جولان می دادند و از هر نوع ابزاری برای به کرسی نشاندن حرفشون استفاده می کردند ولی بعدها یواش یواش خانومها به زبون اومدند و نسبت به این شعار ها واکنش نشان دادند .

یکی از شعارهایی که خانومها بهش بیشتر حساس شده بودند و اعتراض کردند شعاری بود که خانومها رو مروارید و حجاب رو صدف توصیف می کرد و خانومها می گفتند که ما هم آدمیم وسایل تزئینی نیستیم که به مروارید تشبیه شیم... بعد از کلی کش و قوس کم کم این شعار از درو دیوار پاک شد ولی از ذهن ها و تفکرات پاک نشد!

این شعار بالایی کم کم داره باب میشه و امثال تصاویر بالا و تشبیه هات دیگر در و دیوار شهرها رو دوباره می خواد پر کنه و خانومها کم کم دارن تبدیل میشن به گلابی و شکلات و خروس قندی و ... و آقایون هم میشن پشه و مگس و کرم! 

 

بابا برج خلاقیت شما نمی تونی بهتر از این توصیف کنی خودتو نترکون بیشین خونت . مجبوری برای پایین آوردن شان و منزلت خودت و دیگران این همه جلز و ولز کنی؟؟؟؟!؟؟!!؟

حالا یه چیزی که زیاد تو چشم بود و کلا به نظر من تابلو شده بود توجیه این عزیزان بود که جدیدا توی همه ی موارد اعم از اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و ... باب شده اونم اینکه برای توجیه خودشون  از دنیا و بلاخص آمریکا و غرب مایه میزارن! مثلا می گفتن شما فکر می کنی توی آمریکا حجاب نیست؟فکر می کنید دولت امریکا ظوابطی برای پوشش ندارد(توی پوشش مردم دخالت نمی کند؟)؟ بعد از دخالت نهادهای آمریکایی و غربی در پوشش مردم بر پرده می داشت! خب بزارین چند مورد از دخالتهای این بروشر ها رو براتون بزارم:

1- در دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریکا آرایش و مدل موی افراطی مجاز نیست

2- در دانشگاه ایالتی جنوب غربی میسوری آمریکا آرایش نامناسب مو غیر قابل قبول است

3- در دانشگاه ایالتی فلوریدا برای دانشجویان فاقد پوشش مناسب نمره صفر لحاظ می شود!!!!!!!!

4-دانشگاه لانگ وود آمریکا هرگونه لباس بدن نما لی و کفش های صندل ممنوع است

5-در دانشگاه بریگهام آیداهو لباس چسبان و آرایش عجیب و غریب ممنوع است

.....

کلا همش تو همین مایه هاست

من واقعا بعد از دیدن این موارد تکون خوردم و گفتم ایول حکومت آزاد خودمون و رفتم تا از عدم دخالت و به منظور آگاهی از مقررات و ظوابطی که در مورد حجاب برای حفظ خودمان از منکرات و غیره در مملکت عزیزمان وضع شده  نیم نگاهی بندازم

مواد 638 قانون مجات اسلامی:

ماده 638 - هرکس علنا" در انظار واماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تادوماه یا (74) ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد .  

تبصره - زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر وانظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه  ویا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد .

کلا ما تو قانون چیزی به نام بد حجابی نداریم  ولی برای تشریح عبارت" بدون حجاب شرعی" و همچنین" جریحه دار شدن عفت عمومی" در تفاسیر از این کلمه استفاده میشه و درسترش اینه که حتی برهنه بودن یک تار مو یا تمام موها یا برهنه بودن یک سانت از مچ پا یا تمام پا نداشتن حجاب شرعی محسوب میشه و در برابر قانون هردو اینا یکی هستش

برای روشن شدن دو عبارت "بدون حجاب شرعی" و "جریحه دار شدن عفت عمومی"  و نحوه تفسیر واجرای قانون فوق در مملکت آزادمون موارد زیر بیشتر کمک می کند:

استفاده از شلوارهای کوتاه و یا شلوارک به نحوی که پاهای برهنه نمایان شود

استفاده از بلوز و دامن و لباس نازک بدن نما

استفاده از شال باریک و نازک به جای روسری و مقنعه یا استفاده از روسری کوچک  و نمایان شدن موها

استفاده بی رویه و غلیظ از لوازم آرایشی و هرگونه اعمالی که موجب جریحه دار شدن عفت عمومی شود

استفاده از مانتوی کوتاه تنگ و نازک و چاکدار و نیمه آستین

استفاده از بلوز و شلوار (بدون مانتو)

بوسیدن و بغل کردن همدیگه (منظور دو جنس مخالف)

حضور به صورت بی حجاب(بدون روسری یا نمایان شدن قسمتی از بدن) در داخل خودرو و یا کوچه

استفاده از کت و شلوار یا کت و دامن

....

فکر کنم دیگه گرفتین منظور از اون دو عبارت چیه

کلا اگه بخوایم مقایسه کنیم نهادهای غربی (مخصوصا دانشگاها) اینقدر مجازاتهای سنگینی وضع کردن که دور از انسانیت و شان و منزلت انسانهاست وما باید کلا محکوم کنیم اگه هم نه! دهنمون رو در برابر حکومت انسان دوست و اسلامی و اخلاق مدارو ....که  فقط حبس و جریمه و شلاق رو برای مجازات تعیین کردن ببندیم !  

  

اضافه نوشت :چون دوستان هی می گفتن تصویر بزار اینبار سعی کردم تصویر زیاد بزارم  درادامه مطلب هم چندتا تصویر اضافه کردم  

توضیح نوشت:من یه مدت با نتم مشکل پیدا کرده بودم و نمی تونستم به وبلاگها زیاد سر بزنم خدا خواست و ماه دی( و اکانت من) تموم شد و ما رفتیم یه اکانت اینترنت دیگه گرفتیم امیدوارم این یکی مشکلی ایجاد نکنه 

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
فافا پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:47 ب.ظ

سلام دوست گرام
ما که فیلتر شدیم رفت
عرضم به حضور شما این که
حجاب
خداش چیز خوبیه
ولی خب نه دیگه تا اونجا که برن به ادم بگن چی بپوش چی نپوش
اونم با زور
آره منم این مورد رو دیدم که اونوری ها رو مثال میزنن که مثلا اونا هم ارههههههههههههههه
خانما میشن نقل و نبات
ما میشم حشرات
ای لعنت بر گرافیسته این اثر های هنری
ولی گذته از شوخی
ببین ی نگاه به این خط بنداز؛بوسیدن و بغل کردن همدیگه (منظور دو جنس مخالف)؛
اینجا خیلی عالی به اون حرف محمود تو امریکا اشاره شده که
ما تو ایران همجنسگرا نداریم
با این حرف که الزام به جنس مخالف میکنه
هم بوس ممنوعه و هم همجنسگرایی رو کلا رد میکنه
چه برسه که بخواد واسش مجازات هم بزارن

سلام گرام جان:دی
باکت نباشه تو این دوره زمانه همه فیلتر شکن دارن .الان وبلاگ فیلتر شده کلاسش بیشتره
حجاب یه چیز شخصیه به نظرم و هرکس مختاره در این مورد خودش تصمیم بگیره
اون نکته رو هم خوب گفتی ..... ماست و از مو میکشی بیرون

باکتری بهداشتی پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:29 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

اگر چندتا آدم احمق به چیزی ایمان دارن نباید ایمان تو رو به اون چیز خطشه دار کنن...جای تو بودم این همه خودم را واسه این حرفا اذیت نمی کردم... تو با وبلاگ نوشتن که نمی توانی کاری برای جامعه بکنی فقط مخالفا مخالف تر می شن و موافقا همونی که بودن می مونن! پس چرا این کارو می کنی؟

مشخصا حماقت آدما به من ربطی نداره
من تنها از خودم و از انسانیت خودم دارم دفاع می کنم من دارم اعتقادات و افکار خودم رو بیان می کنم
چرا نه؟مگه این نیست که جامعه متشکل از تک تک افراد ؟مگه نه اینکه تلنگر به یک نفر می تونه تلنگری برای کل جامعه باشه؟
مخالفا و موافق ها ...!در موضوعات شخصی نظر و عقیده هر شخص برای خودش محترم هستش ولی در یک موضوع که کل جامعه رو دخیل می دونه نظر تک تک افراد مهمه
یه عده منافع شخصی از یک موضوع می برن(مخالفانی که مخالفتر میشن و در نهایت می بازنداگه منطقشون درست نباشه) ولی عده بسیاری هستن که طرفدار حرف حساب اند حالا باید دید منطق کدوم طرف قوی تره
(اینجا یاد یک فیلم بسیار زیبا می افتد اسمش بود ۱۲ مرد خشمگین اینو اگه دیده باشی می فهمی منظورم از بند بالایی چی بود)
ولی اون چیزی که من خیلی خوب میدونم اینه که زور راه به جایی نمی بره در مورد حجاب و عفاف هم کشور خودمون رو(که چندین ساله برای حجاب دارن تبلیغ میشه) با ترکیه(که چندین سال برای بی حجابی و لائیک بودن تبلیغ شده بود) مقایسه منطقی کنید متوجه منظورم میشین

باکتری بهداشتی جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:57 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

اگر واقعا با عوض شدن یک نفر از جامعه کل جامعه عوض می شد خیلی خوب بود اما قبول کن این طور نیست ...اگر وضعیت جامعه اونقدر بد باشه که نتونه خوب بودن اون یک نفر را درک کنه کار اون نفر اصلا پیش نمی ره!
در ضمن ببخشید اما من فکر نمی کنم کاری که تو می کنی تلنگر زدن باشه ! بیشتر غر زدن است! تلنگر وقتی است که تو چیزی را نفهمی و یک نفر اونو بهت بفهمونه اما همه ی ما می دونیم که تو کشورمون حجاب آزاد نیست و حکومت دارامون به طرز بدی از حجاب دفاع می کنن

راستی خیلی وقت است که آدمای زیادی نیستند که بفهمن طرفدار چی ان

انسان موجود اجتماعی هستش هر فرد روی فرد دیگر تاثیر میزاره چه بخواد چه نخواد .این تاثیر می تونه مثبت یا منفی باشه!
مطمئنن دیدی دومینو ها چطور میریزن!از یک دومینو شروع میشه فقط یک دومینو می افته بعد بگیه پشت سرم هم یا همزمان ...شاید با افتاد تنها یک دومینو , صدها هزار و یا شاید میلونها دومینوی دیگه افتادن...
تغییر یک فرد به تنهایی نه! ولی هر فرد روی فرد دیگری و افراد دیگری تاثیر میزاره و...
بله درسته غر میزنم ولی همین غر زدن من نشان از نارضایتی من داره
همیشه از یک غرغر کردن یا نارضایتی کوچک شروع میشه و بعد...
چیزای کوچک و بی اهمیت هم میتونن شگفتی درست کنند
راستی اینم بگم غر زدن گاهی لازمه یعنی من نیاز دارم غر بزنم سعی می کنم نزنم ولی نمیشه:دی
همه نمی دونن!!....کسایی هستن که اعتقاد دارن (شاید هم بیشتر از یک اعتقاد باشه بلکه میدونن)تو کشور ما حجاب آزاد هستش!!! شاید تو بهشون بر خورد نکرده باشی ولی من نمونه های زیادی رو دارم........

فافا چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ق.ظ

حواست باشه سری بعد میخوام از کره آب بگیرم
باکتری بهداشتی عزیز من در مورد ژستت هنگم حرفی ندارم بزنم اینجا میگم فکر نکنی نمیام پیشتا
دشمن تو هم از جانب من بهش بگو شاید این کامنت رو نبینه
مصر رو هم داری یا نه
الباقی کشورای اطرافشم که
استارت این چیزا از تو کشور ما میخوره
اما کشور ما آخرین کشوریه که میتونه به هدفش برسه

تو اینجا مختاری هر چی می خوای بگیر
باشه میگم بهش
مصر رو آره ...ببینیم آخر عاقبت اونا هم مثل ما میشه یا ...؟!
البته من اطلاعات چندانی ندارم و آینده مصر فعلا نا معلومه
امیدوارم اونا اشتباه هایی که ما کردیم رو تکرار نکنند و بدونند فرد یا شخص مهم نیست مهم سیستم و ساختاره
عوض شدن شخص چیزی رو عوض نمی کنه...!
کشور ما ..........هدف...؟
گفتنش سخته ......
ما نباید اشتباه پدران و برادرای خودمون رو تکرار کنیم فقط می تونم اینو بگم که ما تجربه زیادی پشت سرمون داریم و امیدوارم راه درست رو پیدا کنیم
فرق ما با مصر و تونس در اینه که اونا جمیعا می گن ما فلان چیز رو نمی خوایم حالا هر چی گیرشون بیاد (غیر اون چیز) قبول می کنند ولی ما تو نخواستن توافق داریم ولی تو اینکه چی می خوایم نه! هر کس خواسته ها و اعتقادات خودشو آرمانی میدونه برای همینم تو کشور ما رسیدن به توافق جمعی خیلی خیلی سخته!اما اگه برسیم ...

مری پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ق.ظ http://marie19.blogfa.com

توی دانشگاه ما یه سری خانم چادری گذاشتن که میان تذکر میدن : خانم حجابتو رعایت کن! (حالا خوبه دانشگاه تهرانه و یه هنرهای زیبا که همه میدونن چه تیپ هایی دیده میشه اونورا! تازه یادشون افتاده!)
یاده یه مونولوگ افتادم که چند وقت پیش با بچه ها روخونی میکردیم واسه اجرا ... اسمش ۱۵ سال آینده ، نویسنده شم یکی از دوستان ... متنش خیلی جالب بود در مورد یه باباهه که سرهنگ بازنشسته س و یه روز میفهمه پسرش با یه خانمه (...اونجوری) رابطه داره ، میزنه میکشه جفتشون رو (اول زنه رو بعد پسرشو) بعد توی این بین یه تیکه هایی داره معرکه س ...در مورد اینکه مثلا خانما خودشونو بپوشونن که آقایون به گناه کشیده نشن و (میگه شما دهنتون آب میوفته خب چشماتون رو درویش کنید . خب تو اگه خونواده بالا سرت بود که یه چیزی می نداخت رو سرت تو کوچه سنگسارت می کرد . دولت مصوبه بده دو تا داغ رو پیشونی اینا گذاشته بشه ، زشت بشن ، ببندنشون جلوی اتوبوس تو شهر بگردونن ، عبرتی میشه واسه هر بی پدر و مادری که میگه ...) اینا قسمتایی از متن بود!
خب حالا من میگم آدم نه از این ور بیفته نه از اون ور ... مثلا اینا میان جریمه میزارن واسه بدحجابی ، خب این ته مسخره بازیه ، حالا بی احترامیش به کنار ، در واقع دارن خودشون رو کوچیک میکنن و مضحکه ی ملت!
اگه از اول آزاد بود حجاب تو کشورمون عمرا به اینجاها نمی کشید که ... مثلا مگه لبنان کشوره بدیه؟! (همه جوره هم توش هس)
مسخرس واقعا این عکسایی که گذاشتی ...
توی دانشگاه ما یه سری اعلامیه زده بودن که این چیزا اگه دیده بشه باید برید کمیته انضباطی دانشگاه:(البته مخصوص آقایون بود) موی تن تنی ، تی شرت کوتاه به حدی که کمر دیده شود ...
ولی باید بگم کلا که دیگه شورش دراومده!

واقعا مسخره است ولی یه سوال تو تا حالا چند بار تذکر گرفتی؟
البته تو چند تا از دانشگاهها می خوان تفکیک جنسیتی انجام بدن که دیگه به گذاشتن گشت ارشاد تو دانشگاه نباشن که اینم واسه خودش نوبره!
این مونولوگ و قسمتهایی از متنش رو که گذاشتی واقعا جالب بود و بیانگر واقعیتهایی از جامعه ما.نمونش چند وقت پیش یکی از دوستای من به من خبر داد که داییش زده خاله اش(یعنی خواهر خودش) و پسری رو که بهش علاقه داشته کشته و اصلا رابطه اونجوری هم نداشتن فقط همدیگه رو دوست داشتن!!!!
کاملا باهاتون موافقم شورش در اومده و آخر مسخره بازیه
لبنان ,سوریه,ترکیه,ترکمنستان,آذربایجان ,....(کلی کشور وجود داره که برای حجاب اجباری نیست و مردم هر جور که دوست دارن لباس می پوشند وضعیت عفافشونم از ما خیلی خیلی بهتره)
البته تو بعضی دانشگاهها تصاویری با مضمون تصویرهایی که من گذاشتم قرار می دهند و بنر های بزرگی که باید و نباید ها پوششهای دانشجویان رو معیین می کنند مثل اعلامیه هایی که شما فرمودین و فقط میشه تاسف خورد

باکتری بهداشتی پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:43 ب.ظ http://www.alyosha.blogfa.com

فافا جان من که ژست نگرفتم تو هنگ کنی
فقط بعضی از آدمای اطرافم را می بینم که خیلی خوب اند...اما تعداد احمق های حامعه مون بیشتر است و من فکر نمی کنم این تعداد کم آدمای خوب بتونن چیزی را عوض کنن...تو این جامعه فقط باید مواظب رفتار خودمون باشیم

نارسیس پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:49 ب.ظ http://narsis1373.blogfa.com

سلام وب خشنگی داری به منم سر بزن ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد